urlop naukowy w semestrze zimowym 2024–2025
Studia z historii sztuki ukończyła na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, tam też obroniła doktorat dotyczący sztuki i kultury Gdańska. Stypendystka DAAD, Instytytu Herdera, Herzog August Bibliothek i Komitetu Badań Naukowych. Muzealniczka i kuratorka. Pracowała w Muzeum Narodowym w Poznaniu i Muzeum Zamkowym w Malborku. Od 2014 wykłada na Uniwersytecie Gdańskim. Kierowniczka studiów podyplomowych design w przestrzeni społecznej współprowadzaonych przez UG razem z gdańską ASP, zastepczyni dyrektora Instytutu Historii Sztuki UG w latach 2016-2020. Od 2020 prodziekan Wydziału Historycznego
Międzynarodowa Rada Muzeów ICOM, Rada Konsultantów Międzynarodowych Targów Gdańskich, Pomorska Rada Kultury, Rada Programowa Domu Chodowieckiego i Grassa w Gdańsku, Światowa Rada Bursztynu, Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników, Rada Gdańskiej Galeriii Miejskiej
Nagroda organizacyjna Rektora UG 2024
Medal Komisji Edukacji Narodowej 2023
Nagroda Splendor Gedanensis 2023
Nagroda zespołowa za rok 2022 (2023)
Nagroda Komitetu Nauk o Sztuce PAN za wybitne osiągniece naukowe w 2021 (2022)
Nagroda indywidualna Rektora UG za monografię 2021 (2022)
Nagroda zespołowa za rok 2020 za wydanie tomu 19 pisma Porta Aurea poświęconego Małgorzacie Omilanowskiej (2021)
Nauczyciel im. K.C. Mrągowiusza - Nauczyciel Roku 2020 (2021)
Nagroda organizacyjna za rok 2017 (2018)
Studia z historii sztuki ukończyła na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w swoich badaniach koncentrując się na holenderskim malarstwie XVII wieku. Na macierzystej uczelni obroniła doktorat dotyczący sztuki i kultury Gdańska. Stypendystka DAAD, Instytytu Herdera, Herzog August Bibliothek i Komitetu Badań Naukowych. Muzealniczka i kuratorka. Pracowała w Muzeum Narodowym w Poznaniu i Muzeum Zamkowym w Malborku. Od 2014 wykłada na Uniwersytecie Gdańskim. Kierowniczka studiów podyplomowych design w przestrzeni społecznej współprowadzaonych przez UG razem z gdańską ASP, zastepczyni dyrektora Instytutu Historii Sztuki UG w latach 2016-2020. Specjalizuje się w badaniach nad sztuką nowożytną i kolekcjonerstwem, szczególnie malarstwem, grafiką i rzemiiosłem artystycznym. Interesuje się muzealnictwem i współczesnym wystawiennictwem, a także designem. Prowadzi badania dotyczące użycia bursztynu w sztuce i jubilerstwie.
MONOGRAFIE:
KSIĄŻKI i KATALOGI POD REDAKCJĄ:
ROZDZIAŁYW KSIĄŻKACH (WYBÓR):
Kolekcja Carla Benjamina Lengnicha [w]: Kultura, religia, polityka, społeczeństwo i stosunki międzynarodowe/ Danzig in den frühen Neuzeit. Kultur, Religion, Polik, Gesellschaft und die internationale Beziehungen, red. W. Długokęcki, J. Sarnowsky, Gdańsk 2021, s. 76–100.
Rysunki sióstr Breyne jako nieznana część osiemnastowiecznej kolekcji gdańskiej rodziny uczonych/ Drawings by the Breyne sisters as an unknown part of the eighteenth century collection of a Gdansk family of scholars, [w:] Kolekcje: kształtowanie, historia, dziedzictwo utracone, red. M. Mielnik, Gdańsk 2020, s. 259-273.
ARTYKULY W PERIODYKACH (WYBÓR):
Samuel Niedenthal i początki siedemnastowiecznej zoologii i entomologii [współautor Jacek Szwedo], „Rocznik Historii Sztuki”, 2024, w druku
Экспонирование и сохранение янтарных объектов в свете музейных традиций и новейших исследований // Проблемы реставрации и консервации янтаря. Калининград 2019, s. 65–71.