W roku akademickim 2015/2016
Środa 15.00.-16.30.
W latach 1989-1996 studiował historię sztuki i filologię klasyczną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tytuł magistra historii sztuki uzyskał w 1995 roku na podstawie pracy: Złota Kamienica Jana Speymana w Gdańsku z lat 1609 - ok. 1617. Próba monografii, napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Adama Stanisława Labudy.
W okresie 2001-2007 odbył studia doktoranckie w Instytucie Historii Uniwersytetu Gdańskiego. W 2008 roku obronił dysertację Bursztynnictwo gdańskie od drugiej połowy XVI do początku XVIII wieku. Studium z historii nowożytnego rzemiosła artystycznego, której promotorem jest prof. dr hab. Krzysztof Maciej Kowalski.
W kolejności alfabetycznej:
Pomorskie Towarzystwo Filozoficzno-Teologiczne
Renaissance Society of America
Society form Emblem Studies
Stowarzyszenie Historyków Sztuki
2009 - I nagroda w IV edycji konkursu Fundacji im. Dr Katarzyny Cieślak na prace młodych badaczy krajowych i zagranicznych z zakresu historii sztuki i kultury Pomorza oraz Warmii i Mazur
koszykówka, jazda na rowerze
Architektura, rzemiosło, ikonografia XVI-XIX w.
Komemoracja i wizualne reprezentacje pamięci
Transfer kulturowy w Europie nowożytnej
Konstrukcje mitotwórcze i dyskursy tożsamościowe w sztukach plastycznych
Migracje idei, materiałów i przedmiotów artystycznych w perspektywie transnarodowej
Teoria sztuki i historiografia historii sztuki
Metodologia nauk humanistycznych
Städtisch oder staatlich? Das Danziger Städtische Gymnasium in den Jahren 1835-1837, [In:] Stadtkultur des späten Mittelalters und der frühen Neuzeit in Ostmitteleuropa und ihre Renaisance im 19. Jahrhundert = Kultura miast środkowo- i wschodnio-europejskich w późnym średniowieczu i renesansie oraz jej odrodzenie w XIX wieku, hrsg. von Marco Bogade, Warszawa 2012, s. 229-242.
Przerwana pamięć. Translokacja płyt nagrobnych w kościele NMP w Gdańsku, [w:] Nekropolie Pomorza, pod red. Józefa Borzyszkowskiego, Gdańsk, 2011, s. 325-346.
Mecenat miasta Gdańska wobec bursztynnictwa. Przyczynek do semantyki wyrobów rzemiosła w podarunkach dyplomatycznych nowożytnego miasta, [w:] Bursztyn jako dobro turystyczne basenu Morza Bałtyckiego, red. J. Hochleitnera, Jantar 2008, s. 39-60.
Wielka Synagoga gdańska An der Reitbahn 11/13 w latach 1887-1939, [w:] Studia z historii sztuki i kultury Gdańska i Europy Północnej, pod red. Edmunda Kizika i Jacka Friedricha, Gdańsk 2003, s. 417-437.
Ikonografia Złotej Kamienicy na nowo odczytana. O związkach polityki, kultury i sztuki w Gdańsku początku XVII wieku, [w:] Mieszczaństwo gdańskie, pod red. Stanisława Salmonowicza, Gdańsk 1997, s. 377-392.
Więcej publikacji na stronie Instytutu Historii Sztuki:
http://www.sztuka.his.ug.edu.pl/index.php?f=art&fun=desc&id_art=150