fbpx Niezbędnik Studenta | Wydział Historyczny

Jesteś tutaj

Niezbędnik Studenta

Niezbędnik Studenta

Ostatnia modyfikacja: 
poniedziałek, 11 października 2021 roku, 8:40

niezbędnik


Podstawowe informacje
 

1. Wydział Historyczny UG mieści się w dwóch budynkach:

  • na kampusie uniwersyteckim: ul. Wita Stwosza 55, Gdańsk:

w nim znajduje się m.in. Biuro Dziekana, Dziekanat Wydziału Historycznego UG, Instytut Historii UG oraz Bliblioteka Humanistyczna UG

  • na ul. Bielańskiej 5 na Starym Mieście w Gdańsku:

tam należy szukać m.in. Instytutu Archeologii i Etnologii UG, Instytutu Historii Sztuki UG oraz Biblioteki Historii Kultury UG

 

2. Kontakt do pracowników Dziekanatu znajdziesz TUTAJ

 

3. Inauguracja roku akademickiego 2021/2022 odbędzie się 1 października 2021 r. o godz. 9.00 w auli Wydziału, sala nr 1.43 w Gdańsku-Oliwie, ul. Wita Stwosza 55.

Szczegółowy program uroczystości TUTAJ

 

4. Niezbędnik studenta 1. roku UG znajdziesz TUTAJ

5. Koniecznie regularnie obserwuj aktualności na stronie Wydziału Historycznego UG oraz wydziałowy Facebook fb

 


Formalności
 

1. Umowa: dokument należy podpisać do 30 dni od rozpoczęcia zajęć w dziekanacie Wydziału Historycznego UG. Umowę można pobrać po zalogowaniu do PORTALU STUDENTA

2. Legitymacja studenckawniosek o nią złożysz za pośrednictwem PORTALU STUDENTA, gdzie logujesz się za pomocą swojego numeru indeksu. 

3. Indeks: na Uniwersytecie Gdańskim obowiązuje indeks w formie elektronicznej. Dostęp do niego otrzymasz po zalogowaniu się do PORTALU STUDENTA

4. Regulamin studiów: zasady, prawa i obowiązki studenta UG TUTAJ

 


Stypendia i akademiki
 

1. Stypendia: studenci mogą liczyć na uzyskanie pomocy materialnej w postaci stypendium socjalnego, Rektora dla najlepszych studentów, dla osób niepełnosprawnych oraz zapomogi losowej.

Więcej informacji TUTAJ

W sprawie stypendiów proszę kontaktować się z Centrum Obsługi Stypendialnej Studentów i Doktorantów UG

2. Akademiki: studenci mogą starać się o miejsce w Domach Studenckich UG. Regulamin określający zasady przyznawania miejsc TUTAJ 


Studenci z niepełnosprawnością
 

1. Biuro ds. osób z niepełnosprawnością

https://bariery.ug.edu.pl/pl/zadania_biura_ds_osob_z_niepelnosprawnoscia/


Szkolenia i zapisy
 

1. Szkolenie BHP w wersji e-learningowej oraz szkolenie biblioteczne znajdują się na PORTALU EDUKACYJNYM
Linki do szkoleń będą widoczne po poprawnym zalogowaniu się na Portal Edukacyjny. 
 
2. Zapisy do biblioteki oraz szkolenia biblioteczne: szkolenie biblioteczne wersji e-learningowej znajduje się na Portalu Edukacyjnym. Link do szkolenia będzie widoczny po poprawnym zalogowaniu się na Portal Edukacyjny. Jeśli nie masz do niego dostępu, skontaktuj się z Oddziałem Informacji i Promocji infonauk@ug.edu.pl lub tel. 58 523 32 14. Jako student  1. roku zostaniesz zapisany do biblioteki uniwersyteckiej po odbyciu szkolenia bibliotecznego online i zaliczeniu testu. Twoje konto  będzie aktywowane w ciągu 24 godzin i będzie ważne rok. Po upływie roku musisz je prolongować w dowolnej wypożyczalni - koszt 5 zł. Wcześniej zapoznaj się z Niezbędnikiem Studenta, przygotowanym po to, aby ułatwić Ci korzystanie z Biblioteki UG.
 
3. Zapisy na lektoraty: po wybraniu języka obcego na PORTALU STUDENTA wypełnij test diagnozujący online. Gdy to zrobisz zostaniesz przypisany do odpowiedniej grupy
 
4. Zapisy na zajęcia sportowe: w szczególności te w formie obligatoryjnej. O szczegóły zapytaj w dziekanacie
 
 
6. Zapisy na wykłady monograficzne odbywają się za pośrednictwem PORTALU STUDENTA.
Terminy zapisów oraz oferta wykładów monograficznych publikowana jest w komunikatach w Portalu Studenta. 
Minimalna liczba chętnych potrzebna do uruchomienia wykładu to 25 osób. Możliwość zapisu na wykład mają osoby, dla których realizacja wykładu wynika w danym semestrze z programu studiów.
 


Kalendarz akademicki i plany zajęć
 

1. Organizacja roku akademickiegosesje, przerwy świąteczne i międzysemestralne oraz inne ważne daty

2. Kalendarz akademicki (wydziałowy)

3. Plany zajęćdostępne zazwyczaj na tydzień przed rozpoczęciem roku akademickiego

 


Aktywność dodatkowa
 

1. Wydziałowe Studenckie Koła Naukowe

2. Program wymiany studenckiej ERASMUS+ oraz MOST

3. Samorząd studencki

4. Centrum Aktywności Studenckiej i Doktoranckiej: https://www.facebook.com/CASIDUG/

 

 

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi na temat kierunków i specjalności na Wydziale Historycznym UG, które przygotowali dla Państwa pracownicy Wydziału w tym władze Wydziału i Instytutów, opiekunowie kierunków, pracownicy naukowi i administracyjni, doktoranci oraz Koła Naukowe.

Materiał został przygotowany w wersji [PDF], a w nim m.in.:

  • Prezentacja Wydziału oraz Instytutów

  • Siedem kierunków, dziesięć specjalności - tyle możliwości!

  • Młodość i pasja. Doktoranci na Historycznym

  • Pozytywnie zakręceni. Koła na Historycznym

  • Administracja Wydziału Historycznego

  • Otwarci i nieszablonowi. Inicjatywy na Historycznym

  • Czasopisma Wydziału Historycznego

 

1